Gå videre til innhold

Nyhetsarkiv

  • UKENS DIGITALE NYHET: Samordning, større kraft og økt tempo i et  tjenestenært digitaliseringsarbeid i Oslo kommune er stikkord fra denne ukas digitale nyhet.

    «Alt som kan digitaliseres, skal digitaliseres»

    Etter initiativ fra bydelsdirektør Alv H. Sørland i Bydel Stovner har alle bydeler, sammen med etatsdirektør for Helseetaten og representanter fra byrådsavdelingen for finans blitt enige om et rammeverk for bedre samordning, større kraft og økt tempo i tjenestenært digitaliseringsarbeid i Oslo kommune.

  • UKENS DIGITALE NYHET: Denne uken handler det om interaktiv prototype til opplæring

    Digitalisering i Bydel Stovner: Interaktiv opplæring!

    Digitalisering i Bydel Stovner handler om å forbedre, forenkle og fornye ved hjelp av ny teknologi. Derfor tester og prototyper bydelen i det små og forsøker å digitalisere det som gir effekt for innbyggerne og medarbeidere.

  • SLIK: Den nettbaserte løsningen som kom ut av sprinten ser slik ut.

    Google Design Sprint: Bedre forståelse av pårørendes behov

    Bydel Stovner har i samarbeid med flere bydeler gjennomført en rekke Google Design sprinter den siste tiden som en del av digitaliserings- og utviklingsarbeidet. Før jul gikk Stovner i samarbeid med fire andre bydeler; Alna, Gamle Oslo, St. Hanshaugen, Ullern, for å gjennomføre en sprint om pårørendekommunikasjon.

  • SATSER: Bydel Stovner fortsetter å satse og får nå digital resepsjon.

    Bydel ​Stovner får digital resepsjon

    Fra og med 1. februar får Bydel Stovner digital resepsjon.
    Bydel Stovner fortsetter digitaliseringen av sine tjenester. Du vil kunne booke avtaler med boligkontoret, barnehageseksjonen og hjemmetjenestene digitalt hos oss. Har du en avtale vil det være en ankomstregistrering der du enkelt kan gi beskjed om at du har ankommet. Du kan også finne kontaktpersoner for andre tjenester, levere p

  • ​Stovner jobber med Google Design Sprint: Deler kunnskap for barns oppvekstsvilkår

    ​Stovner jobber med Google Design Sprint: Deler kunnskap for barns oppvekstsvilkår

    Bydel Stovner og Utdanningsetaten samarbeider om å hindre at barn glipper i overgangen mellom tjenester. Dette samarbeidet gjøres i en såkalt Google Design Sprint, der målet er å foreslå en modell eller flere som skal utvides og testes på to skoler til i bydelen, samt skaleres i hensikt å brukes i hele Groruddalen.

  • OVERLEVERT: Bydelsdirektør Alv H. Sørland har levert fra seg Bydel Stovners budsjettforslag 2018 til BU-leder Rashid Nawaz.

    Bydel Stovners budsjettforslag for 2018 er nå ute


    Bydel Stovners budsjett skal ruste bydelen for fremtiden. I dag har bydelen en sunn økonomi og effektiv drift. Budsjettet har ambisjoner om å bidra til å løse behovene innbyggerne har i dag og i fremtiden. Dette krever kontinuerlig omstilling, og er noe bydelen må klare på tross av lavere inntekter og økte krav. Budsjettet for 2018 peker på satsinger og endringer fra dagens drift som skal v

  • Møterekken begynner med arbeidsutvalget og avsluttes med bydelsutvalget.

    Ny struktur for politikken i Bydel Stovner

    Fra og med 2018 får Bydel Stovner en ny struktur for politiske prosesser. Dette skal gjøre det enda tydeligere hvilken rolle de folkevalgte har i bydelen og på den måten styrke lokaldemokratiet.
    Bydelsutvalget setter rammer for bydelens virksomhet, og er innbyggernes viktigste lokaldemokratiske institusjon. Administrasjonens oppgave er å gi et godt grunnlag for politiske beslutninger og gi gode

  • Her ser du noen av forskerne som skal jobbe med kartleggingen. Fra venstre: Marit Ekne Ruud, Bengt Andersen, Ingar Brattbakk, Astri Margareta Dalseide og Yngvild Margrete Mæhle

    ​​Kartlegging av Vestli

    Bydelsutvalget på Stovner ønsker gjennom groruddalssatsingen å bidra til at Vestli skal bli et enda bedre sted å bo og vokse opp gjennom en såkalt områderettet innsats. Vi ønsker å styrke nærmiljøet, øke trivselen, bedre tryggheten, skape bedre nabolag, styrke de frivillige nettverkene, og å gi offentlige tjenester som er bedre tilpasset innbyggernes behov.